ראשי >דעות-איציק וייס>הצעות מחיר-שגרה
בקשות להצעות מחיר מקבלני תשתיות תקשורת מוכרים ללקוח שגרה ונוחות.
כלקוח זה מאד נוח לבקש הצעה כזו,יש לה יתרון עצום-הלקוח מכיר את המבצע,מכיר את טיבו העסקי,איכות הביצוע,רמת מחירים,טיב שרות,הכרת המבצע את השטח,אין ספק שהשיקולים האלה נכונים לאורך זמן,והם הבעת אמון הדדית,על זה כולנו כמבצעים בונים ורוצים לשמר,לעיתים אפילו נלחמים על הזכות הזו מול לקוח "סורר" ומשתדלים לתקן כל העת.
על הלקוח מצד שני להיות תמיד ערני לבדוק ולודא שכל מה שציינתי קודם נכון.
יש דרכים לגיטימיות לעשות זאת תוך הוגנות,כן לבדוק טיב ביצוע ורמת מחירים וכל שאר הפרמטרים- נמצא פרמטר שאינו ניראה ללקוח , חובתו וגם זכותו לבקש הבהרה מהמבצע ולקבל הסברים ככל שיהיו לשוני או להערה,לתת לו סכוי לתקן ולהמשיך איתו הלאה , הרי בסך הכל הלקוח מרוצה.
אסור בתכלית האיסור שזה יגלוש ללקוחות שנמצאים תחת חוק חובת המכרזים במשרדי ממשלה,מינהל הרכש,גופי מדינה למניהם,שם החוק הוא מעל כולם,ברור שיש ללקוח רשימת קבלנים מתחומים שונים מעדפים עליו שאצלם מתקיים העקרון שציינתי בפתיח,זה טוב ונכון לנצל כידע בלבד על המבצע ביום בו יתבקש ביצוע פרויקט קטן כגדול באתר הלקוח.
כאן בדיוק נעוצה בעיה אחרת,כאובה,עליה ארחיב דעתי במאמר אחר.
נחזור ללקוח ומבצע מרוצים הדדית,איך בודקים טיב? איכות? שרות? בשביל לודא תוצאות נכונות?
הרי אנחנו רק בני אדם ודעתינו יכולה להיות מוסחת בהסברי המבצע הקיים שממנו אנחנו מרוצים,לעיתים כבר מצויים במערכת חברות,לך תסתבך עכשיו,מנהל המערכת מול הקבלן המבצע חייב להבין שהוא מייצג את הבעלים של העסק ואפילו לעיתים קרובות הוא הבעלים איך עושים זאת נכון?
לדעתי הכי נכון זה להיות אמיתי להגיד בקול ברור ואפילו חברי,"שמע נא אני מביא מישהו מבחוץ לבחון אותנו והדגש על אותנו על ההתנהלות"...........
בלי לפגוע בכלום,ובאף אחד,הרעיון הוא לשפר מתוך תקווה שנמשיך ביחד וזו המטרה,אפילו עם זה עולה קצת כסף,זה שווה,גם לשתף את הקבלן המבצע ולידע אותו חיוני,שוב-יש לזכור שהלקוח מרוצה.
קבל ביקורות,או אפילו אישור שהכל בסדר ואם זה אפשרי תמשיכו ביחד,אם יש ספק ובאמת ספק לגבי ההמשך,אני הייתי מציין מול המבצע המועדף שלי ואומר לו בלי להסתיר
שמע יש בתהליך ביצוע העבודות מולי בפן כזה או אחר חוסר ידע שלך,ללא יכולת שיפור,אני מעונין לקבל הצעות מחיר מאחרים ולראות איך אני מתקדם אם זה.
זה סיכון של הלקוח אבל חובה לברר לעצמו איך הוא משפר את איכות השרות.
לגבי המחיר וההצעה הכלכלית?
אם כאן יש ספק מול המבצע המועדף ,שוב תגיד בקול ברור שאתה הולך לבדוק את הענין ,קח הצעה של המבצע שלך,כתב כמויות ברור עם פרטים טכניים ככל שניתן ללא מחירים ,קבע סיור חובה עם מבצע אחר ,בקש הצעת מחיר ממנו ,בלי לתת לו את כתב הכמויות מיפרטים בעיקר,ציין בפניו מה הכמויות שאתה דורש שההשואה תהיה אמיתית,בקש מפרטים לכל כתב הכמויות,ואז בסיס להשואה יהיו הכמויות,ומיפרטים אם הם זהים בכל הסעיפים ,מצוין,אם לא בקש הבהרה רק לגבי השונים,במצב כזה היית גם הוגן וגם בחנת את המבצע/ים הפוטנצאליים שהגישו הצעות לגבי רמת ידע ורמת מחירים.
מצאת מישהו מתאים אתה נידרש לבדוק טיב ביצוע,כאן אתה מבקש המלצות והולך להתרשם פיזית מטיב הביצוע ואח"כ לוקח החלטה -לא לפני כן.
נכון תהליך ארוך ומייגע אבל זה בשבילך בשביל השקט הנפשי תוך כדי הגינות מלאה וכבוד הדדי.
מקווה שנהנת -תודה איציק
 
 
אנא השאירו פרטים ואנו נחזור אליך בהקדם...

בקשות להצעות מחיר מקבלני תשתיות תקשורת מוכרים ללקוח שגרה ונוחות.
כלקוח זה מאד נוח לבקש הצעה כזו,יש לה יתרון עצום-הלקוח מכיר את המבצע,מכיר את טיבו העסקי,איכות הביצוע,רמת מחירים,טיב שרות,הכרת המבצע את השטח,אין ספק שהשיקולים האלה נכונים לאורך זמן,והם הבעת אמון הדדית,על זה כולנו כמבצעים בונים ורוצים לשמר,לעיתים אפילו נלחמים על הזכות הזו מול לקוח "סורר" ומשתדלים לתקן כל העת.
על הלקוח מצד שני להיות תמיד ערני לבדוק ולודא שכל מה שציינתי קודם נכון.
יש דרכים לגיטימיות לעשות זאת תוך הוגנות,כן לבדוק טיב ביצוע ורמת מחירים וכל שאר הפרמטרים- נמצא פרמטר שאינו ניראה ללקוח , חובתו וגם זכותו לבקש הבהרה מהמבצע ולקבל הסברים ככל שיהיו לשוני או להערה,לתת לו סכוי לתקן ולהמשיך איתו הלאה , הרי בסך הכל הלקוח מרוצה.
אסור בתכלית האיסור שזה יגלוש ללקוחות שנמצאים תחת חוק חובת המכרזים במשרדי ממשלה,מינהל הרכש,גופי מדינה למניהם,שם החוק הוא מעל כולם,ברור שיש ללקוח רשימת קבלנים מתחומים שונים מעדפים עליו שאצלם מתקיים העקרון שציינתי בפתיח,זה טוב ונכון לנצל כידע בלבד על המבצע ביום בו יתבקש ביצוע פרויקט קטן כגדול באתר הלקוח.
כאן בדיוק נעוצה בעיה אחרת,כאובה,עליה ארחיב דעתי במאמר אחר.
נחזור ללקוח ומבצע מרוצים הדדית,איך בודקים טיב? איכות? שרות? בשביל לודא תוצאות נכונות?
הרי אנחנו רק בני אדם ודעתינו יכולה להיות מוסחת בהסברי המבצע הקיים שממנו אנחנו מרוצים,לעיתים כבר מצויים במערכת חברות,לך תסתבך עכשיו,מנהל המערכת מול הקבלן המבצע חייב להבין שהוא מייצג את הבעלים של העסק ואפילו לעיתים קרובות הוא הבעלים איך עושים זאת נכון?
לדעתי הכי נכון זה להיות אמיתי להגיד בקול ברור ואפילו חברי,"שמע נא אני מביא מישהו מבחוץ לבחון אותנו והדגש על אותנו על ההתנהלות"...........
בלי לפגוע בכלום,ובאף אחד,הרעיון הוא לשפר מתוך תקווה שנמשיך ביחד וזו המטרה,אפילו עם זה עולה קצת כסף,זה שווה,גם לשתף את הקבלן המבצע ולידע אותו חיוני,שוב-יש לזכור שהלקוח מרוצה.
קבל ביקורות,או אפילו אישור שהכל בסדר ואם זה אפשרי תמשיכו ביחד,אם יש ספק ובאמת ספק לגבי ההמשך,אני הייתי מציין מול המבצע המועדף שלי ואומר לו בלי להסתיר
שמע יש בתהליך ביצוע העבודות מולי בפן כזה או אחר חוסר ידע שלך,ללא יכולת שיפור,אני מעונין לקבל הצעות מחיר מאחרים ולראות איך אני מתקדם אם זה.
זה סיכון של הלקוח אבל חובה לברר לעצמו איך הוא משפר את איכות השרות.
לגבי המחיר וההצעה הכלכלית?
אם כאן יש ספק מול המבצע המועדף ,שוב תגיד בקול ברור שאתה הולך לבדוק את הענין ,קח הצעה של המבצע שלך,כתב כמויות ברור עם פרטים טכניים ככל שניתן ללא מחירים ,קבע סיור חובה עם מבצע אחר ,בקש הצעת מחיר ממנו ,בלי לתת לו את כתב הכמויות מיפרטים בעיקר,ציין בפניו מה הכמויות שאתה דורש שההשואה תהיה אמיתית,בקש מפרטים לכל כתב הכמויות,ואז בסיס להשואה יהיו הכמויות,ומיפרטים אם הם זהים בכל הסעיפים ,מצוין,אם לא בקש הבהרה רק לגבי השונים,במצב כזה היית גם הוגן וגם בחנת את המבצע/ים הפוטנצאליים שהגישו הצעות לגבי רמת ידע ורמת מחירים.
מצאת מישהו מתאים אתה נידרש לבדוק טיב ביצוע,כאן אתה מבקש המלצות והולך להתרשם פיזית מטיב הביצוע ואח"כ לוקח החלטה -לא לפני כן.
נכון תהליך ארוך ומייגע אבל זה בשבילך בשביל השקט הנפשי תוך כדי הגינות מלאה וכבוד הדדי.
מקווה שנהנת -תודה איציק
 
 
אנא השאירו פרטים ואנו נחזור אליך בהקדם...

 
אנא השאירו פרטים ואנו נחזור אליך בהקדם...